هوشمند سازی صنعت

هوشمند سازی به معنای استفاده از تجهیزات و سیستم‌های اطلاعاتی در جهت تسهیل فعالیت‌ها، ارتقا زندگی فردی و اجتماعی و اجرای کم نقص‌تر امور است؛ گسترش سیستم‌های هوشمند از یک طرف، و علاقه‌ای که به اجرای این سیستم‌ها در صنایع مختلفی نظیر نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، انرژی، فولاد،معادن، کشاورزی، پزشکی و تولیدی وجود دارد از طرف دیگر، آینده روشنی را برای این سیستم‌ها ترسیم کرده است.

هوشمند سازی فرآیندی است که طی آن داده‌های تجاری به دست آمده به اطلاعاتی معنادار برای مقاصد تجاری تبدیل می‌شوند. هوشمندسازی نسل چهارم نوع جدیدی از سیستمهای هوشمندی کسب و کار است؛ که به جای واکنش به پیش بینی وقایع می پردازد. در روش های معمول تحلیل اطلاعات حاصل شده از وقایع به منظور افزایش فرصت تصمیم سازی در سازمان به کار می رود؛ در حالی که هوشمندسازی نسل چهارم به تصمیم گیری قبل از واقعه از روی نبض سازمان و محیط رقابتی کسب و کار می پردازد. هوشمند سازی نسل چهارم سازمان‌ها را به مجموعه‌هایی داده‌محور بدل می‌کند و از این طریق در مقایسه با سایر رقبا یک مزیت رقابتی به آنان می‌بخشد.

scroll to top
TOP